donderdag 18 september 2014

Dag van de Wol

Afgelopen vrijdag ging ik met de caravan richting Maasbommel,
daar had ik een mini camping gevonden 'Moleneind'.

Ik had de hele camping  voor mezelf alleen, wat een luxe!!


Waarom ik daar naar toe ging...?? Het was Dag van de Wol in Oijen.


Dus nam ik de volgende ochtend het pondje naar de andere kant van de Maas richting Oijen waar op zorgboerderij de Burgthoeve 'Dag van de Wol' (Impressie van deze dag (klik op de foto)op de site)  werd gehouden.


En Oh, wat heb ik genoten die dag!!


Er waren allerlei stands met de mooiste spulletjes,
Schitterende vachten van allerhande schapen maar ook van Alpaca's.


De mooiste wolletjes en kleuren......


's morgens heb ik een workshop vilten uit de vacht gedaan bij beeldend kunstenaar Lidwina Charpentier die ook geweldig mooie spullen verkocht.
.
Dit was de eerste keer voor mij, aangezien ik nog een paar vachten heb liggen die ik wil vilten was dit een mooie kans om dit eens te doen en te leren.


's middags heb ik meegedaan aan een workshop verven met Wilton Icing Colors(voedselverf) bij Hetty Morien. Zo zag de tafel eruit voor we begonnen.........


Zo een kwartier later,  1 chaos met kleuren.....

Ook heb ik genoten van alle gesprekken met verschillende mensen, mooie mensen, allemaal met een passie voor wol en puur natuur. Waaronder Marian Burke van Alpaca Milestones waar ik een paar maanden terug was voor wat alpaca vachtjes 


en Gabrielle Heckenbucker die hele mooie creaties maakt.


Dit is hetgeen ik die dag gemaakt heb.........


En dit het enige wat ik gekocht heb,  knap he!!??

Maar ik kan niet beloven dat dit volgend jaar ook het geval zal zijn want dit was een dag die voor herhaling vatbaar is.........


's avonds in het avond zonnetje nog nagenieten op mijn privé camping.


5 opmerkingen:

petronille zei

Oooooh, ik ben zo jaloers! Ik wil er al een paar jaar naar toe, maar het komt er maar niet van. Altijd is er iets anders wat er tussen komt. Zal ik maar vast de datum voor volgend jaar vastzetten?

Marbada zei

Ik zou het doen Petronille!!! Het is niet groot maar des te leuker.

Kolorcircle zei

Wat een mooie terugblik op Dag van de Wol Marianne! Dat is fijn nagenieten, dankjewel!

Gabrielle.

Villa Zeezicht zei

Je kan wel zien dat je ontzettend genoten hebt, wat een leuke dag :) Fijn dat je er heen kon ondanks al je drukke werkzaamheden, het was vast echt genieten!! Lieve groet!

Unknown zei

O daar had ik ook wel heen gewild! En ik woon nog wel in de buurt.....misschien volgend jaar...