zaterdag 3 mei 2014

Lekker dagje

Vanmorgen eerst m'n rondje weer gedaan

This morning I started with my walk


Kiekeboe schaap

Peek a boo sheep


Geweldig weer weer 

Wonderful weather again


Onderweg allerlei Veld bloemen geplukt

Along the way I picked all sorts of  Wild flowers.


En zo had ik opeens door het hele huis heel veel Veldboeketten en boeketjes staan.

And so I suddenly had al lot of field bouquets en little bouquets through the whole house.


Daarna ging ik aan de koffie en maakte ik een begin aan een nieuwe prieel vogel.

Than I took a nice cup of coffee and started a new Bowerbird.


Ik liep nog een keer terug om nog wat paardebloemen te plukken voor nieuwe jam.

I walked back to pick some dandelions to make some more jam.


Ik weet het dit zijn geen paardebloemen maar ik vond de kleur zo mooi

I know this aren't dandelions but I loved the color.


Voor degene die nog jam willen maken er staan best nog wel wat bloemen en anders is er in augustus weer een bloeiperiode. Pas wel op voor de bijtjes want die vinden ze ook heerlijk!!
Als je het mengsel begint te koken ruikt het niet echt lekker of eetbaar maar dat is de volgende dag wel anders.

For whom wants to make some jam there are still enough dandelions otherwise there's another flowering period in august.
When you start to cook it it doesn't smells nice ore edible but the next day that's different.


Tussendoor kocht ik nog een tuinkast die dadelijk omgedoopt zal worden als kippenhok.

In between I bought a garden cabinet wich later on will be used as henhouse


D&S kwamen samen met de stoere tuinman eten. De stoere tuinman bleef maar gelijk logeren want hij maakt er thuis een beetje een potje van en D&S waren afgedraaid.
Hij vond dat we  na het eten best nog een eindje konden gaan fietsen en dus zijn we naar Hoedekenskerke gereden en langs de rivier naar Baarland.

D&S came together with my tough gardener for dinner. De tough gardener stayed for the night because at home he's a bit of a dragon and D&S were exhausted.
He thought that we could go for a bike ride after dinner so we went to Hoedekenskerke and cycled along the river to Baarland.

Hij geniet en ik geniet van z'n gebabbel en enthousiasme.
Nog even gedouched en hup z'n bedje in........en weet je wat... ik heb 'm niet meer gehoord.
Wat is het toch een draakje!!

He enjoys the ride and I enjoy his tittle-tattle and his enthusiasm.
He took a shower and hop into bed.........and you know what, didn't hear a single sound.
What a little dragon he is!!!

Let see what tomorrow brings.

Eens kijken wat het morgen weer wordt.


Geen opmerkingen: