donderdag 15 augustus 2013

Zonnige woensdag

Vandaag heb ik thuis gewerkt, heerlijk vind ik dat. Het was lekker weer dus heb me in de tuin geïnstalleerd. Dan kan ik gelijk genieten van al het leuks en moois buiten en relaxed werken.
Terwijl ik dan bezig ben zie ik hoe een merel het toch nog voor elkaar krijgt om bramen te stelen en dat terwijl er een net overheen zit bijvoorbeeld. Haha.... En hoor ik hoe druk de bonte specht het weer heeft en de bijtjes voorbij zien zoemen en vlinders fladderen.



Voor dit moment is het ook weer een uitkomst want ik ben moe, niet zomaar moe, nee supermoe, bekaf, afgedraaid, uitgeteld.........alsof ik 3 marathons achter elkaar heb gelopen. Als ik dan weer even door mijn energie heen ben kan ik of even in de hangmat of even op bed gaan liggen of mezelf even afleiden met een handwerkje. Vanmiddag heb ik heerlijk van het zonnetje genoten en ben 's avonds weer verder gegaan met werken, zo valt het goed te spreiden en kan ik het wat beter volhouden.
Maar je hoort mij niet klagen want al met al doe ik best heel veel, misschien wel iets te veel. Ik vermoed als iemand met mij mee zou lopen een hele week, een gezond iemand, ook bekaf zou zijn. Het enige waar ik altijd een hekel aan heb is dat ik slechter mijn bed uitkom dan dat ik erin ga ...... dan heb ik altijd zo iets van "waarom ben ik in hemelsnaam naar mijn bed gegaan........."



Terwijl ik vanmiddag in het zonnetje zat fladderde er vlinders overal, aardig wat keertjes hoorde ik het geknisper van hun vleugels als ze weer in mijn haren of op m'n schouders gingen zitten, wanneer ik op stond werd ik omringd door al deze mooie wezentjes in alle soorten. Ik wordt daar echt vrolijk van. Ze zitten op de muren, het terras, de bloemen het bloemetjes tafelkleed en op mij......kleine vosjes, koolwitjes, atalanta's en dagpauwogen en nog heel veel kleine vlindertjes van die ieniemini's.




 
En zo zag in een 'notendop' mijn relaxtijd in de middag eruit
 
 
De eerste bolcourgette geoogst.
 De kaardenborstels en wolwinder opgezocht in de schuur waar ik me ondanks dat het pas is opgeruimd me nog steeds een ongeluk zoek naar m'n spullen.
Lekker Vlierbloesemsiroop lurken waar ik in de vakantie weer 10 liter van heb gemaakt.
Het spin boek eens doorlezen, die ik mezelf cadeau heb gedaan vorige week, want ik wilde mijn schapenvacht kaarden, nou is dit de eerste keer dat ik dit doe maar wat een heidens karwei is dat zeg ik hoop er nog wat handigheid in te krijgen.
 
De borstels lagen al zo lang dat ze aardig geroest waren
 

 
waardoor de witte wol dus een roestbruine kleur kreeg, misschien toch maar nieuwe bestellen.
 
En ik heb vandaag m'n shawl maar weer eens opgepakt een simpel maar mooi patroon waar ik vorig jaar met de vakantie al aan begonnen was.
 
 
De kleuren kloppen niet helemaal, wat hier rood lijkt is oranje en het bovenste blauw is paars.......
 
Wel genoten weer op deze zonnige woensdag. 
 

1 opmerking:

Marion zei

Wat heerlijk zo op de hangmat liggen met allemaal vlinders die rond je vliegen. Boekje erbij, handwerkje erbij, top!!