donderdag 16 mei 2013

Weer zoveel leuks te doen

Er is hier in 't Zeeuwse weer zoveel leuks te doen in't Pinksterweekend.

Hier kan je de agenda vinden waar van Zeeuws Vlaanderen tot Goeree alle leuke dingen staan.

Bijvoorbeeld:

Op 2e Pinksterdag is er een open dag bij Slot Baarland waar je je een paar eeuwen terug kan wanen met jonkvrouwen, spinsters, soldaten enz enz. Rondvaarten door de gracht voor de kinderen.
Vroeger zag het er zo uit


Nu ziet het er zo uit :


Dus dat is 1 van de dingen die ik ga bezoeken en ben heel benieuwd.

In Zoutelande is er het vlieger festijn ook op 2e Pinksterdag, heb gezocht naar foto's maar het is niet te fotograferen al die mooie vliegers met allerlei kleuren dat moet je gewoon zelf zien.



Wat mij ook erg leuk lijkt zijn de open dagen(18-19 en 20 mei) bij de struisvogelboerderij Monnikenwerve te Sluis(rondleiding 4,50) 

Ook zijn er een aantal Tuinen met een Open dag bijv. in Ritthem 't Rammekeshof.

Een Rondwandeling op Landgoed Ter Hooge in Middelburg.




Vlakbij Ter Hooge ligt Park Toorenvliedt, ook een erg leuk en mooi park waar ik vroeger vaak ging pick-nicken met de jongens. Waar het zomers heerlijk koel was en een heerlijk grasveld om te voetballen e.d. openlucht theatertje, Vogelopvang de Mikke waar we ook altijd even langs gingen.
Leonhard Huizinga heeft een serie boeken geschreven met als hoofdpersonen "Olivier en Adriaan". Het zijn erg leuke boeken met ondeugende streken welke zich af spelen op Korenvliet(Toorenvliedt) en Ter Hooge(geen idee meer hoe dat genoemd werd) in het plaatsje Rittenburg(Middelburg) en Woudenkerke(Koudekerke).

Maar even terug naar al het leuks wat te doen is.......

Er zijn nog veel meer wandelingen ook van Staatsbosbeheer, rondleidingen, roofvogeldemonstratie, Jazzfestival Middelburg, vaartocht naar de zeehondjes en wat al niet meer. Maar ik zou zeggen kijk maar even in de agenda van zeelandnet..........

Ik ga snel kijken wat ik allemaal eens ga doen de komende dagen........eerst morgen nog een dagje werken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En... morgen jaarmarkt in Borssele, daar staan we met de spingroep ;)!! Fijn weekend alvast :))!

Marbada zei

ja heb ik ook zien staan, misschien kom ik nog wel ff langs

Het lieve leven... zei

allemaal leuke dingen zeg! Groetjes Petra