zondag 24 februari 2013

Sneeuwpret / Snow fun


Verteld en geïllustreerd door Nans van Leeuwen

Ik vond dit boekje bij Opnieuw en Co in Dordrecht.

I found this little book in the second hand shop in Dordrecht.
'Die stouterds, ze mikken een sneeuwbal naar vader!'

Ik vind dit zulke leuke, lieve prentjes.

I think these are such cute images.


Van de sneeuwschuiver maken ze een slee zodat ze na het schoonmaken van het pad van oom Koolknager lekker de heuvel af kunnen sleeën. Vader zal niet blij zijn dat ze de sneeuwschuiver kapot hebben gemaakt dus gaan ze op de terugweg eerst langs meneer specht om hem te laten maken. En eenmaal thuis kunnen ze zo aan tafel en een honger dat ze hebben van in de sneeuw spelen.........

They made a sled of the snowplow so they can go ride it down the hilltop when they finished cleaning their uncle's path. Father will not be pleased when he sees they destroyed the snowplow and on their way back home they first visit mister woodpecker who will repair the snowplow.
Once they are home they all sit down at the table having a good meal, they are really starving of all the sledging and playing in the snow. 
 
Dit waren mijn sneeuwbeelden :

These were my snow images:


In de vroege morgen maakte ik een wandeling richting Ridderkerk.

In the early morning I took a walk towards Ridderkerk.

Zonder sneeuwschuiver, slee of van die gezellige konijntjes maar wel met hele lieve schaapjes in een geweldig mooie witte wereld weer.

Without a snowplow, sled or nice little Rabbits but there were some really nice sheep in a wonderful white world.



Onderweg passeerde ik iemand, die net als ik waarschijnlijk niet helemaal lekker in de bovenkamer was die ochtend.
Hij groette mij 'Goedemorgen .....weertje he !! Lekker toch!!'
Waarop ik antwoorde 'Ja heerlijk!!'

Ja, we spraken met wat stemverheffing vanwege de straffe wind die de grote vlokken sneeuw om ons heen joeg. Het was steenkoud en mijn benen voelde ik niet echt meer maar met dit soort momenten denk ik;
YESSSS I'm alive!!!!
En zeker na een nacht niet kunnen slapen is het dan heerlijk om eens even uit te waaien en de watten uit je hoofd te laten blazen.

Ondanks dat de lente ook meer dan welkom is heb ik toch ook weer super genoten.

On my way I met someone just as crazy as I was that morning.
He greeted me "Good morning!! enjoying the weather huh??!!
To wich I replied "Yes really lovely"

Yes we raised our voices because of the strong wind that chased the snowflakes aroud us. It was really cold and I even couldn't feel my legs anymore but with these moments I'm thinking
"Yessss!!! I'm Alive!!

And especially after a night without sleeping it's good to feel the wind blowing through your hair and blowing all the drowsy feelings out of your head.





Ook nog een Opnieuw en Co vondst maar dan in Zwijndrecht een leuk klein dienblaadje.
Wel toepasselijk toch....

Also a second hand treasure, nice, just the right image ain't it?


1 opmerking:

Anoniem zei

Schattig, dat konijnenboekje! Kan me voorstellen dat je dit meegenomen hebt! Niet gek hoor, dat je zo genoten hebt van dit weer, het is toch ook heerlijk ;)!!