dinsdag 15 januari 2013

Goede voornemens..

...of eigenlijk veranderingen. Dat is niet iets wat ik heb met het nieuwe jaar maar meer als het zo uitkomt of nodig is.
Via via kwam ik in aanraking met de levensstijl methode . Aangezien ik aardig wat voedsel intolleranties heb en de dieetiste niet anders kon adviseren dan 'dan moet je dat maar niet meer eten', vond ik dit het proberen waard.
Ik heb het boek bekeken en het sprak me wel aan. Het gaat om voedsel combinaties die wel kunnen en die niet kunnen. Het is niet echt een dieet maar in ieder geval wel een levensstijl zoals de naam al laat blijken. Het gaat om verse, biologische voeding, geen suiker maar bijv honing enz enz. Er staan wel al aardig wat dingen in die ik al deed maar ook wel dingen die ik niet wist. Het gaat er mij om dat ik me weer eens een beetje lekkerder voel, de vermoeidheid minder word en de pijn vanwege de HMS en Fybromyalgie hopelijk wat minder word. Mocht het zo zijn dat er wat kilo'tjes afgaan is dat ook mooi meegenomen. Ik had me al voorgenomen om weer wat meer te gaan trainen omdat ik met de optredens merkte dat mijn coördinatie en balans slechter waren geworden. Er wordt in de boeken ook aandacht gegeven aan beweging en ontspanning. Dus...... ik ga het eens proberen ... oh nee, ik ga dit doen.

Wat ook hard aan verandering toe is zijn al die onafgemaakte werkjes. Er zitten altijd zoveel ideeën in mijn hoofd en kom ik op internet zoveel mooie dingen tegen die het alleen nog maar erger maken dat ik aan heel veel dingen begin en maar heel af en toe iets afmaak. Die werkjes verdwijnen dan in een mand of tas en worden naast de bank gezet maar........ dan is het uit het oog en vergeet ik het gewoon. Na wat opruimen  kwam ik dit allemaal tegen, sommigen zijn nog niet zo oud andere toch zeker al 4 jaar ......


Ik zal links bovenin beginnen

1 - Sneeuwsterren babydeken (nov 2012) af 24 maart 2013
2-  Kussenhoes (september 2012)
3-  Witte Hartjes babydeken (febr 2009)
4-  Chevron das (jan 2008)
5-  Glam Shell sjaal (sept 2012)
6-  Regenboog sjaal (juni 2012)
7-  Baby vestje (febr 2012) Uitgehaald
8-  Vest (dec 2009)
9-  Ajour hemdje(juli 2011)
10- 1e sokken (heeft nw teen nodig)
11- Jose's sokken (beloofd in 2012)
12- Vaders Ram sokken (2012)
13- Bikinibroekje Kika beer (dec 2009
14- Platvisje Flappy Flounder (juli 2011)
15- Stoomboot van Sinterklaas(nov 2012)

Ik heb ze allemaal in manden en kratjes gelegd en blijven in de woonkamer staan zodat ik ze zie en er dus aan kan denken dat ik ze nog af moet maken. Sommigen hebben alleen een paar knopen nodig of een paar ogen of een nieuw teenstuk. Bij anderen zit er nog aardig wat werk aan maar ze zijn nu in ieder geval niet meer verstopt en wie weet komt er nog wel eens wat af.



Zo'n zelfde blogpost heb ik al eens eerder gemaakt en daar zaten dingen in die nu nog steeds in de mandjes liggen...................

Met het zoeken van wanneer alles is ben ik nog wel wat projectjes tegen gekomen die nog ergens in een doos of kist liggen te wachten.....(bloos,bloos)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, wat fijn dat dit boek je een zetje kan geven naar een betere levensstijl! Klinkt heel goed en logisch allemaal! Tja, en die werkjes... gewoon beginnen, net als met het boek volgen! Het zal zo veel voldoening geven als je een paar van deze werkjes af kan sluiten!!

Unknown zei

Dat van die werkjes, dat ken ik! Knap dat je ze al gesorteerd heb, daar ben ik nog niet toegekomen...

Atelier Valerie zei

Heb ik eindelijk eens de tijd gevonden om kennis te maken met jouw blog!
Ik wens je nog veel succes met het verder afmaken van al die handwerkjes!
Lieve groetjes, Valerie ♥