maandag 31 oktober 2011

Mijn Buit

Afgelopen zaterdag ben ik naar de handwerkbeurs geweest in Rotterdam. Deze werd gehouden in de Ahoy, ik vond het eeb beetje tegenvallen het lijkt wel of het steeds kleiner wordt en dat ik steeds meer mensen/stands mis maar misschien is het mijn verbeelding.

Ik mocht niet te veel kopen en zeker geen wol :-)) Maar ja ik wilde aan een workshop noors breien meedoen en was mijn wol en naalden vergeten dus toen moest ik wel eerst op jacht naar wol enzo....
Om een beetje in de kleuren te blijven van mijn poncho ging ik op zoek naar aqua/blauw/groenige wol en kwam uit op deze bol "Alpaka color" van On line bij de stand van Wolhalla. En bij "Astrid Dutch Obsessions" werd ik door een van de medewerkers attent gemaakt op deze blauwe bolletjes van Grignasco Knits "Flavia Baby" een heerlijk zacht garen van 100 % Merino. Ik vind het een geweldige combinatie en wil er een paar wanten van maken. Ik weet nog niet welke het gaan worden.

Natuurlijk kocht ik bij Wolhalla ook het boekje "Handschoenen en wanten breien doe je zo" en een paar sokken naaldjes 2,5mm van 15 cm. Dus ik kon gewapend met materiaal naar de Workshop Noors Breien gegeven door Ursula Muller. Eerst natuurlijk inleidend praatje daarna een lesje duits breien, dat kende ik al, ik ging vooral om te leren hoe je de draden het best mee kan voeren. Dat weet ik nu dus moeten die wanten wel super mooi worden toch??
Bij wolmarkt.nl liep ik tegen deze mooie bolletjes op van Scheepjes "Invicta colour" 960. ik vond het zulke mooie tinten dat ik toch voor 2 bolletjes gezwicht ben, ik ben nu bezig er een shawl/omslagdoek van te maken, gewoon simpel in ribbels.

Ik hoopte dat er een stand zou zijn met interweave tijdschriften maar helaas en ook de boeken die ik wel wilde hebben zaten er dit keer niet bij. Ik heb nog wel een paar mooie boeken gezien 1 van Iers breiwerk en nog 1 van wanten maar niet gekocht........ dus daar zal ik nog wel spijt van krijgen.

Voor de rest heb ik nog een mooie speld gekocht van parelmoer om dadelijk mijn shawl vast te spelden ofzo.

5 opmerkingen:

Fenna zei

Woh, mooie buit!!
Vooral de blauwen spreken mij erg aan, wat ga je er van maken?

Marbada zei

Met tekst erbij, heb je het antwoord nietwaar.
Ik had nl nog geen tijd gehad om mijn verhaaltje er bij te zetten.

Anoniem zei

Leuk dat je ook naar de handwerkbeurs bent geweest! Je hebt mooie wolletjes op de kop getikt, daar ga je vast veel plezier van hebben. Mooie kleuren!

Anoniem zei

Ik heb je blog een paar weken geleden ontdekt en blijf je zeker volgen. Het boekje over handschoenen breien staat ook op mijn verlanglijstje. Sokken breien heb ik onder de knie, maar ik wil ook wel eens handschoenen breien. Benieuwd of het lukt :)

Anoniem zei

Mooie buit hoor!