zondag 5 september 2010

Druiven / Grapes


De tegenpartij heeft mij zijn tuin toevertrouwd, met de wens een beetje mediteraans aandoende (vr)eettuin te hebben, nu is de tegenpartij een ietsiepietsie eigenwijs maar ik gelukkig nog een graadje erger en ga dan dus ook mijn eigen gang. Zo staan er in de tuin dus allerlei vruchten en kruiden en van 't jaar ook wat sla e.d. maar ook druiven. Een paar jaar geleden hebben we een soort veranda gebouwd, om hier nog wat gezelliger en wat meer beschut te zitten heb ik er druiven geplant, een witte en een blauwe.

"Dat gaat niet, die hebben niet genoeg zon daar.......", klonk het eigenwijs van de tegenpartij.
Wil hij mij gaan vertellen wat wel en wat niet gaat in een tuin.......uhuh...
"Dat gaat wel" was mijn antwoord en plantte rustig verder. De planten groeide enorm en er kwamen druiven aan.

"Tja die zullen we nooit kunnen eten......" (Tp)
"O jawel!!"(ik)

Nu na 2 jaar begint ie me zachtjes te geloven, eigenlijk nog maar sinds deze week.
Nu hangt de veranda vol met druiven die al goed beginnen te kleuren en waarvan sommige trossen al goed te eten zijn. Ik heb het vermoeden dat hij dadelijk niet meer weet hoe hij ze weg gegeten moet krijgen.

The opponent wanted a sort of mediterranean food garden. So 2 years back I planted some grapes in my opponents garden. He was sure it wouldn't work out wel. I thought it would, so I still planted them. The plants grew enormously and this year it was full of grapes.

"It's a pity that we''ll never be able to eat these..."(op)
"O, yes we will!!" (me)

Now this week he started to believe me, the grapes began to color and some of them are ready to eat....... ( I knew I was right...)

Mediteraans of niet??

Well isn't this mediterranean??

3 opmerkingen:

Unknown zei

Lekker sap van maken met behulp van een sapcentrifuge of wijn...??

lupineke zei

Wouw, wat een prachtige oogst! Daar kun je trots op zijn! En zeker omdat je man niet wilde geloven dat dit zou lukken! Ga je er nog iets bijzonders mee doen? groetjes van Lupineke

Anoniem zei

Mmmmmm...lekker!!

Vorig jaar hebben we onze overkapping verlengd, zodoende staat onze druif nu ook onder dak!

We kregen er meteen een schimmel in,dus ik heb nog een snoer weg gehaald. Dit jaar erg veel gesnoeid,en gezorgd dat het open blijft. Tot nu toe geen schimmels,en ze zijn al hier en daar rijp.
Als ze onder dak staan, vergt dat toch een ietwat andere teeltwijze!