woensdag 16 december 2009

Geheim Project / Secret Project

Dit was het geheime project, inmiddels dus klaar en op plaats van bestemming. Naar haar reactie te oordelen was ze er erg blij mee.

Het was een kadootje voor iemand uit de Knitting with Love groep, deze medebreister is blind en heeft op dit moment niet zo'n makkelijke weg te bewandelen. We wilde iets voor haar doen maar wat...........??? Door het verjaardagskadootje van een van de andere leden kwam ik op het idee om voor haar iets te breien met tekst in Braille, een ander opperde het idee om daar een das van te maken.


Ik heb dus een patroon gemaakt voor een stukje das met als tekst "with Love" in brailleletters. Als opzet "provisional cast on" gebruikt om dat het dan voor mij makkelijker was om alle delen netjes aan elkaar te mazen(matrassteek) zonder dat er naden zouden onstaan en de brailleletters werden gevormd door noppen te breien. We hebben ook allemaal een ander patroontje/steek gebruikt zodat er voor haar genoeg is om te "bekijken". Zo kreeg ik van iedereen het stukje das toegestuurd en heb ik alle delen aan elkaar gezet. Ik voelde het als een voorrecht om al deze love-stukjes aan elkaar te zetten en zo als eerste te zien en te voelen wat we met elkaar gecreeërd hadden. Wat kunnen we met elkaar toch mooie dingen maken...........
Het pakketje viel gister bij haar op de mat, zoals ze zelf zei "precies op tijd" om haar net weer door een dipje heen te trekken.
The Secret project is finished and with his new owner. Her reaction was that she was very happy with it, and that it arrived just at the right time. It was a present for someone from the Knitting with Love group. This fellow knitter is blind and at this moment she has a harsh path to wander. We wanted to do something to support her. The birthdaygift of one of the other fellow knitters gave me the idea to knit a piece for her in Braille, another one brought the idea of making a scarf with it. So I made a pattern for a "Secret Braille scarf", with the words "with Love". Each of us made a piece with "provisional cast on", in the center a square with a braille-character by knitting bobbles and each with a different pattern/stitch so there was enough to "see" for her and in different color. We used "her" colors ofcourse. My fellow knitters sent their piece to me so I could put these "love-pieces" together. Because of the provisional cast on I could put them easily toghether without any seam with a mattress stitch. I really felt privilege to do this and be the first one to see and feel wat we had created toghether......

3 opmerkingen:

lucie zei

Prachtig!!
mooi zo als hij daar zo hangt.

gr lucie

Anoniem zei

Super, wat zal ze daar blij mee zijn!

Anoniem zei

Schitterend liefff cadeau en heel origineel bedacht.
EN hij ziet er prachtig uit.

Zij blijft haar das nu aaiien denk ik.

MM