zaterdag 6 juni 2009

Sokken&Slofjes / Socks&Booties

Ik heb voor Knitting with Love en Sierra Leone deze sokjes en slofjes nog gemaakt.

Het zijn eigenlijk allemaal restjes die ik eens heb gekregen.

Deze slofjes met hartje zijn op nld 2,5mm het is een eigen patroontje op 4 naalden zodat je zo weinig mogelijk nog hoeft af te werken.

I made these socks and booties for Knitting with love yahoo group where we also knit for babies at Sierra Leone. The socks are for the children in the childhood home at Romania.

Deze wit met groen zijn zo'n btje hetzelfde alleen wat meer afwisseling in recht en averecht zodat je een soort laagjes krijgt.

De koordjes heb ik gebreid, de uiteindes zijn blaadjes uitkomend op 3 steken als je deze op naalden zonder knop breit kun je de steken iedere keer naar het begin van de naald schuiven dus 3 steken recht breien, werk niet keren maar weer naar het begin van de naald schuiven de draad achter langs het werk voeren en weer de 3 steken recht breien. Zodoende sluiten de steken aan elkaar en krijg je een soort koordje. Ik vind ze erg leuk geworden.

Ik had ook nog wat dikkere wol liggen 3 draden waarvan 1 zwart, 1 bruin en 1 groen. Deze sokken heb ik op nld 4mm gebreid het is ong maatje 20/21 geworden. Niet echt vrolijk maar wel heel stoer toch deze Rambo sokken??

Zoiets had ik ook nog liggen in dunnere wol dus daar zijn deze uitgekomen nld 2,5mm ook een maatje 20/21 geworden.



Ik heb bij een winkeltje hier vlakbij nog een paar bolletjes gekocht met felle kleurtjes voor de peuters en kleuters van het tehuis. Bij het vorige transport zijn de spulletjes verdeeld, de kinderen waren helemaal blij met de gekleurde sokjes.

I bought 3 skeins with really bright colors for the todlers in the childhood home. Last time they came there to bring them their new things they were really happy with the colorfoul socks.

Geen opmerkingen: