zaterdag 14 maart 2009

Tussen in / In Between

Ik vind dit een geweldige tijd van het jaar.



Nou moet ik zeggen dat ik dat altijd wel vind en altijd om andere redenen.

Elke tijd van het jaar heeft zo zijn eigen charmes. En als ik zou moeten kiezen zou ik dat ook niet kunnen. Als ik er 1 zou moeten kiezen zou ik de anderen missen.

Om deze tijd is er van alles wat. Wat de winterbloeiers betreft staat de sneeuwbal volop te bloeien, de kornoelje zit met grote rode bessen.

De clematis in dit geval een winterbloeier staat volop in de bloemen en ook de kerstrozen vertonen hun prachtige bloemen met geweldige vormen en kleuren.








Voorzichtig kijken de voorjaarsbloeiers om de hoek, allerlei soorten bolletjes beginnen te groeien en te bloeien, de blauwe druifjes die in de knop staan en de hyacinten deze knoppen zijn bijna zwart, echt een geweldige kleur, Indigo denk ik.



Ook dit bolletje>>> Ik kende ze niet maar ook deze zijn Super!! Het was vervanging voor mijn (binnen) uitgebloeide druifjes. Scilla genaamd of wel Sterhyacint.


En dan te bedenken dat dit alles te zien is in mijn tuin dus laat staan daar buiten.........

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en ben lekker gaan wandelen. Het zonnetje scheen, het was heerlijk, echt genieten!! Ik ben blij dat ik dat gedaan heb want even later begon het te betrekken en te miezeren.

Every time of the year has his own beauty, Surprises and colours. I couldn't choose wich season I love the most. All these flowers grow in my little garden.

This time of year is marvellous because of all the sight of the 4 seasons. The fall is still here by the dried flowers of the Hydrangea. Winter is here because of the Helleborus with his beautifull flowers and colours. And a winter Clematis full with off-white bells. Spring with the bright coloured flowers like Dafodills and Blue Bells. Summer by the buds of a pear tree wich will be in blossom not long from now.

I was up real early this morning and went for a walk. It was wonderfull, sun was shining and tempeture was soft even a bit warm. And the early morning smell....... I'm glad I did!!!
When I came home the sky became cloudy and it began to drizzle.




Geen opmerkingen: