zaterdag 3 januari 2009

Allerlei / All Sorts


Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen met nog meer "stash" weg te werken.
De bolletjes die op mijn bureau lagen een tijdje geleden van mijn collegaatje, heb ik omgetoverd tot een breiwerk. Ik had toen een paar huis-sokken voor haar gebreid en ze wilde nog wel een paar.
Een hele mooie diepe kleur paars die zich niet laat vangen op foto.
Niet een van deze kleuren komt overeen met de werkelijke kleur.
"Shiny" van de Zeeman, het zou snel moeten gaan, naalden 6mm, maar helaas is het zo'n donkere kleur dat ik dit alleen overdag kan doen en dan nog is het heel slecht te zien door de structuur van het materiaal.

I did began the new year really good by "destashing". The skeins wich landed on my desk a while ago are now a new project. I made a paire of home-socks for my collegue and she loved them so much she wanted an other pair so she bought new skeins. Its a really marvellous color purple wich I just can't catch on a picture. None of the colors matches the real color. Its a bit hard to knit by the color(to dark for the evenings) and the effect of the material.


Dus voor de avonden maar wat anders opgezet, van Scheepjes "Invicta Coloris" in de tinten Petrol/paars en zalm. Deze word gebreid op naalden 2,5mm. Ik heb hiervoor een patroon uit de nieuwe Anna genomen met hele iele kabeltjes. Op zich vind ik het garen erg saai ondanks de kleur wisselingen.

So i casted on an other project for the evenings with some sockyarn from Scheepjes "Invicta Coloris". I think it's a bit of boaring color-setting but hey......I'll have some warm feet. So I'll finish them. I do think it will be harder finishing the second one. I choose a pattern out of the new special in the "Anna" with small cables.
Aangezien ik toch weer 2 dingen op de pennen heb gezet kon ik natuurlijk deze niet laten liggen. Dit effect garen kwam ik tegen bij de Lidl "Gloria". Er lagen gelukkig nog maar 4 bolletjes zwart/wit en 4 bolletjes roze/wit. En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo (zacht)roze georiënteerd ben dus die kon ik laten liggen............. Geen idee hoeveel het is wanneer het gebreid is maar misschien genoeg voor een nekwarmer ofzo.

This skeins I found in the Lidl there were only 4 skeins black/white. Maybe just enough for a neckwarmer or something like that.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, het is wat met ons breisters! Overal liggen mooie wolverleidingen op de loer. Ook ik heb nog veel stash te verwerken...

MariecusBruyn zei

heerlijk, he, al die voorraad :)
Doorheen het hele huis slingeren hier bollen wol, en met een dreumes in huis al helemaal!
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet meer dan één breiwerkje heb opstaan, maar dan zwijg ik van mijn kloswerkjes en haakwerkjes... hahahaha
Wel, veel plezier met het opwerken van je steeds aangroeiende stash!