donderdag 15 januari 2009

Groot&Klein / Big&Small


Mijn Collegaatje kan niet meer klagen over koude voeten.
Het tweede paar is nu af.

Het is niet prettig breien met dit materiaal want je ziet dus niet wat je doet waardoor de sokken ook +/- 1cm verschillen.


My collegue will have really warm feet from now on. I knitted her the second pair, so when the tempeture drops to -20 C she can put them on both. So she still have warm feet.


Iemand die haar vriendin wat wilde opbeuren vroeg of ik minisokjes wilde breien.
Best leuk om te doen. Ik heb ze gemaakt van allerlei restjes op nld 2,5mm. Door het gepriegel en zoveel draadjes (5 verschillende kleurtjes)
koste het toch nog een uurtje om er 1 te breien.

Someone asked me if I could knit her mini-socks.
She wanted to surprise her friend with it to cheer her up. I made them of leftovers on nld size 2,5mm. Because of the small size and 5 different colours it took me 1 hour to knit 1.


3 opmerkingen:

MariecusBruyn zei

Een uurtje, dat vind ik best nog te doen, hoor! Ik zou denken dat je er nog langer aan bezig bent. eigenlijk doe je niks anders dan van naald wisselen met zo weinig steken :)
Ze zijn echt wel prachtig geworden met die verschillende kleurtjes!
1cm verschil? Nou, zo erg merk je dat ook weer niet, toch? Ik zit altijd de rondes te tellen die ik maak, maar met één kleur is dat niet zo makkelijk, zeker niet in zo'n donkere kleur. Maar warme voeten zal ze zeker hebben!

Anoniem zei

leuke sokken zijn het toch geworden, die blauwe!
en die minietjes, zo schattig :-)

Anoniem zei

Hallo lezers, ik ben degene waarvoor de sokjes gebreid zijn, ik had zelf de sokken in het groot/passend gehad van een vriendin, omdat zij wel opgebeurd kon worden... zocht ik iemand die dit kon (als grapje dat ik die van mij te warm gewassen had) en gevonden, dezelfde dag waren ze al klaar en gepost, voor een vreemde!! Dat vind ik nog het meest bijzonder! en ook dat de sokjes zowat hetzelfde waren, uiteindelijk is mijn plannetje geslaagd om die vriendin op te beuren met hulp van deze lieve brei-mevrouw!Ik heb er een kleine bijdrage voor gedaan maar dat gaat naar een goed doel en zo is een gedachten grapje uitgelopen op een zeer positieve uitkomst.

Nogmaals bedankt,groetjes, Patricia