dinsdag 27 januari 2009

Elven mutsje / Flower fairy hat

Ik ben bezig geweest aan baby mutsjes voor pas- of vroeggeborene. Schijnt dat veel baby's overlijden doordat ze zichzelf niet warm kunnen houden dit wordt enigzins ondervangen door
deze mutsjes of soms een hele uitzet te geven aan mensen die
hier zelf niet voor kunnen zorgen.

In Amerika en Canada worden er veel van deze mutsjes ingezameld bij de ziekenhuizen en hier vandaan uitgedeeld.

Ik heb nog geen berichten kunnen vinden dat ook hier in Nederland de ziekenhuizen dit doen, vandaar dat ik een Canadese vrouw heb geschreven dat ik hierbij wilde helpen.


Mocht iemand wel informatie hebben over het inzamelen in Nederland dan hoor ik 't graag.

Het patroontje van het Elvenmutsje staan hier aan de linkerkant onder de gratis patronen in het nederlands en engels.

I've been busy with preemie hats, and this is how it's turned out. The pattern is here on the left side in Dutch and English.
It seems that many babies die because they cannot keep their warmth and with those hats wich the hospitals collect and give away to the ones who need them can reduce the number of death.
I'm not informed about hospitals in holland if they collect them but if you have any info about it let me know. Now I wrote to a canadian lady who collects them that I wanted to help her.






12 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat super schattig, die mutsjes! En erg fijn van je dat je breit voor een goed doel. Dat zouden we met z'n allen meer en vaker moeten doen....

Anoniem zei

Wat een lieve mutsjes en met zo'n lieve gedachte ! Na de operatie kreeg ons dochtertje wel een mutsje van het ziekenhuis , maar geen handwerk...
Succea met "je goede doel"!
Groetjes Ingrid.

Anoniem zei

hoi mabama kun je me zeggen hoe ik het patroontje van het mutsje voor pas geboren kindjes .er uit kan halen. mijn zus is non en die breien heel veel voor deze kinderen grtj ineke

Marbada zei

Natuurlijk Ineke,

aan de linkerkant van mijn blog staan gratis patronen, daar kun je op bijv. elvenmutsje klikken.
Hij komt dan op de Scribd site. Net boven de foto van het mutsje naast het woord Scribd staat
i-paper met een Pijltje ernaast. wanneer je op het pijltje gaat staan krijg je een "drop-down" menu en daar staat ook printen bij. Wanneer je daar op klikt gaat het vanzelf naar je printer of misschien moet je nog even ok geven.
Succes.

adri zei

geweldig die mutsjes , ooit gedacht aan kika maar dan in kleuter formaat zouden die kleintjes geweldig vinden beter dan hoofddoekjes en petjes
groetjes adri

Tonia zei

Ik ben een Limburgse en woon in Amerika en ik brei op het moment ook mutsjes voor pasgeboren babies en geef deze an en zikenhuis.
Ik vind jouw patroon erg leuk en ga deze nu ook proberen, veel geluk en bedankt.
Tonia in Virginia, USA

Unknown zei

I am wondering if you could please help me with the peacock stitch? It seems that if I follow what seems to be the correct order of stitches, I lose three stitches per row of pattern. I read it to be (K1, yo, K1, yo, K2tog 4 times, K1 4 times, yo) 5 times then end with K1, yo, K1, yo. This equals 69 stitches, not 72.
This hat is adorable and I would LOVE to make one for my girl twin.

Thank You very much!

Jacq zei

Ik haak voor hetzelfde doel voor Nederlandse ziekenhuizen. Informatie kan je vinden op sterrenmutsjes.nl. Er is ook een faceboekpagina waar een groot aantal patronen zijn te vinden. Ik heb net op mijn eigen blog een pagina aangemaakt waarop ik ook patroontjes plaats.

Unknown zei

THANK YOU FOR THIS PATTERN!!!

Here is another description of the Peacock Pattern. It may or may not work exactly in this order in this particular hat, but here it is:
Over a multiple of 12 stitches:
Round 1: Knit
Rounds 2 and 4: Knit
Row 3: [Knit 2 tog] twice *[yo, k1] 4 times, [k2 tog] 4 times* Repeat from * to *, ending last repeat with
[k2 tog] twice

Hope this helps the English speakers out there.
Thanks again for the great pattern!

hobbyloes zei

Wat een mooi doel en wat zijn ze prachtig die elven mutsjes.
Het zou geweldig zijn als je ze ook hier aan kinderziekenhuizen kwijt kon.
groetjes, Loes

Pixie zei

Where you fine your pattern ??
I do hat for hospital and a search new easy pattern

Jessie

jessie.fournier@gmail.com

Unknown zei

Hallo. Waar
Brei al jaren voor een ziekenhuis hier in Hastings Nieuw Zeeland. Zou graag leuke baby patroontjes hebben. Patroontjes in Nederland hebben allerlei variaties. Waar kan ik die vinden op de website?
Mia Gehlen
Napier Nieuw Zeeland.