maandag 14 juli 2008

Firestarter Purple



Ik heb een patroontje gevonden voor de Regia Crazy Color. De Firestarter, deze stond nog op mijn verlanglijstje.

Het was even zoeken omdat dit een toe-up sock is en ik alleen nog maar top-down sokken heb gebreid maar met de uitleg op Knitty was het snel duidelijk. Het is ook wat lastig afmeten tot hoever je moet breien (zeker als je geen andere zelf gebreide sok bij de hand hebt). Dus ik hoop maar dat ik goed gegokt heb anders moet ik toch een aardig eindje uithalen. Dat is wel jammer en ik ben heel benieuwd naar het afhechten. Ik hoop dat het goed elastisch blijft.

Wat ik ook altijd leuk vind om te merken is dat ik naar een bepaalde kleur trek. Niet altijd dezelde maar een periode naar dezelfde. Ik wil ook altijd een bepaalde kleur aan die dag. Zelden een bepaald kledingstuk.

Op het moment trekt paars me heel erg. Van 't weekend in de stad ook weer een aantal paarse kleding stukken aangeschaft. Ook in deze Regia zitten wat paarstinten verwerkt.


Kleuren kunnen je voeden, helen of juist indien nodig wat afremmen. Heel benieuwd om te gaan ontdekken wat het dit keer is, dit vond ik op de site van alternatieve reiki praktijk met de (door klikken naar) "kleuren" violet/paars.


-----------------------------------


This is the pattern that I choose for the Regia Crazy Color Firestarter. It was a bit tricky because it is my first toe-up sock but with the help of Knitty I did manage. I hope it turns out the right size otherwise I have to frog a whole lot of sock.

What really amazes me every time is how I always choose the same colors for a period of time.
Colors can feed, heal or when its necessary slow an emotion down. This time I go for the color purple, I wonder what it means this time.



1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb een tijdje terug toe-up sokken gebreid en de bovenkant was vrij strak. Ik kreeg de tip om een sewn bind-off te gebruiken. Dit heb ik nog niet geprobeerd maar misschien is het het proberen waard?
Leuke kleur wol hoor, ik heb de laatste tijd ook een voorkeur voor paars :)